3 سرویس رایگان برای تبدیل مستقیم سایت‌ها به پي‌دي‌اف
       پورتال تخصصی برترین های آی تی
تاریخ : 9 / 9 / 1389
نویسنده : حامد.ح

دلايل زيادي وجود دارد كه بخواهيم يك صفحه اينترنتي را به فرمت PDF تبديل كنيم، براي مثال: خواندن آن صفحه در مواقعي كه دسترسي به اينترنت نداريم، خواندن صفحه مربوطه روي دستگاه‌هاي ديگر (مانند موبايل يا آي‌پد)، آماده‌سازي صفحه مربوطه براي چاپ كردن، و غيره.


روش‌هاي زيادي براي ذخيره يك صفحه اينترنتي به فرمت PDF وجود دارد كه اكثر آنها نيازمند نصب برخي نرم‌افزارها مي‌باشند اما امروز مي‌خواهيم روشي را معرفي كنيم كه به هيچ نرم‌افزاري نياز ندارد؛ فقط كافي است كه يك مرورگر اينترنتي و يك اتصال اينترنت داشته باشيد.


در اين روش جديد، كافي است به يكي از سايت‌هايي كه اين خدمت را ارائه مي‌دهمد مراجعه كرده و آدرس صفحه‌اي كه مي‌خواهيم به صورت PDF ذخيره شود را در جعبه متني مربوطه وارد كنيم و دكمه ساختن PDF را كليك كنيم.

سايت‌هاي زيادي وجود دارند كه اين خدمات را ارائه مي‌دهند. من با بررسي آنها، سه سايت زير را انتخاب كردم كه رايگان بوده و با زبان فارسي هم سازگار هستند:

۱- web2pdfconvert

اين سايت بسيار ساده است اما در اين حال، تنظيمات اختياري زيادي دارد، مثلاً: قابليت تنظيم كيفيت و حجم فايل PDF نهايي، تغيير اندازه برگه (A4,A5 و بسياري ديگر)، تغيير جهت‌گيري صفحه (افقي/عمودي)، اندازه حاشيه صفحات PDF، شماره‌گذاري صفحات، تاريخ زدن روي صفحات، رمزگذاري روي فايل PDF، پشتيباني از Flash و ActiveX و Javascript؛

همچنين مي‌توان پلاگين آن را بر روي WordPress يا Joomla نصب كرد تا به صورت خودكار، يك دكمه‌ي “save as pdf” در كنار هر يك از مطالب وبلاگمان ظاهر شود و خواننده‌ي وبلاگ بتواند فقط با يك كليك، مطلب مربوطه را به صورت PDF ذخيره نمايد.

در ضمن، كساني كه سرعت اينترنتي خوبي ندارند يا فقط به ايميل دسترسي دارند، مي‌توانند آدرس صفحه‌اي كه مي‌خواهند به PDF تبديل كنند را براي submit@web2pdfconvert.com ارسال كنند و PDF آن را دريافت نمايند (كافي است موضوع نامه را convert گذاشته و آدرس صفحه‌اي كه مي‌خواهيد تبديل شود را در متن ايميل قرار دهيد).

همچنين در صورتي كه دائماً از اين سايت استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد براي راحتي كار خود و جلوگيري از مراجعه‌ي مكرر به اين سايت، bookmarklet اين سايت را روي نوار بوكمارك خود بياندازيد. حالا دفعه‌ي بعدي كه داريد سايتي را مطالعه مي‌كنيد، مي‌توانيد با زدن آن دكمه bookmarklet، صفحه‌اي را كه در حال مشاهده‌ي آن هستيد مستقيماً به PDF تبديل كنيد.

۲- pdfmyurl

اين سايت نيز سرويس خوبي ارائه مي‌دهد اما متأسفانه تنظيمات آن رايگان نيست و قابليت ارسال به ايميل هم ندارد. البته امكان bookmarklet همانند سايت قبلي وجود دارد.

۳- html-pdf-converter

اين سايت بسيار ساده بوده و تنظيمات خاصي ندارد و خروجي آن بسيار شبيه به سايت قبلي است تا حدي كه به نظر مي‌رسد هر دو از يك تكنولوژي براي ارائه‌ي خدمات خود استفاده مي‌كنند.



منبع: http://www.tafreevar.com 



|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
موضوعات مرتبط: معرفی سایت , ,
برچسب‌ها: تبدیل , پی دی اف , pdf , آنلاین , تبدیل آنلاین سایت به پی دی اف , convert webpage to pdf , convert , website , webpage , html , 2 pdf ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .